Gym

FriskisSvettis_08_gym

Här tränar du individuellt, på den tid som passar dig och bygger upp din styrka med hjälp av maskiner och fria vikter.
Styrketräning i gym är effektivt och säkert. Du kan träna för att rehabilitera skador, komplettera annan träning, bygga styrka och hållfasthet eller helt enkelt för att komma i form.

Vill du träna när det är gott om svängrum eller föredrar du när det är fullt ös på gymmet? Ta en titt på hur beläggningen ser ut och välj när det passar dig bäst att träna.

måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag söndag
06.30-09.00
09.00-11.00
11.00–13.00
13.00–15.00
15.00–17.00
17.00–19.00
19.00–21.00
21-
Svängrum   Mingeltid   Fullt ös  

Åldersgräns –  det år du fyller 15 år.

Instruktion

Oavsett om du är nybörjare eller van att träna på gym så kan du få hjälp att lägga upp ett träningsprogram – grund eller fortsättningsinstruktion. Gyminstruktion bokas i receptionen. En timmes instruktion kostar 200 kr.

Ung i gymmet

Från det år du fyller 13 är du välkommen till gymmet i medföljande målsmans sällskap. Kravet är att ni tillsammans genomgår en gyminstruktion innan träningen påbörjas (kostnad 200 kr, bokas i receptionen).

IMT-inspiration med tränare

På IMT är ni en grupp på ca 4 personer där ni tillsammans provar nya övningar eller redskap, eller nya sätt att träna tillsammans med en tränare. Efter IMT har du fått med dig kunskap och inspiration för att kunna träna vidare på egen hand. IMT finns med olika inriktningar. IMT går att förboka 72 h innan.

IMT- Fortsättning
Här får du en chans att komma vidare i din träning. Vi går igenom ett helkroppsprogram där vi fram för allt använder fria vikter. Mycket pepp och roliga övningar!
Rekommenderad bakgrund: Tränat ett par månader, testat övningar med fria vikter.

IMT-Kettlebell 
Här får du möjlighet att lära dig grunderna i att träna med kettlebell.
Rekommenderad bakgrund: Du bör ha en viss träningsvana, men du behöver inte ha tränat med kettlebells förut.

IMT Kettlebell Strong
För dig som är igång med träning, känner till kettlebells och vill utvecklas i din styrketräning. Kettlebell Strong är ett pass där vi har fokus på tung styrka. Stabiliserande, uthålliga och asymmetriska moment finns med för att skapa förutsättningar för att kunna belasta tungt. Kettlebell Strong är för dig som vill bli stark: Ladda, fokusera, kör.

 


	
  • Ordinarie Öppettider Friskcenter

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.3006.3006.3006.3006.3008.0009.00
    Stänger21.3021.3021.3021.3019.3017.3020.30
  • Öppettider Friskcenter 18/12-24/12(v.51)

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.3006.3006.3006.3006.3008.00STÄNGT
    Stänger21.3021.3021.3021.3019.3014.00
  • Öppettider Friskcenter 25/12-31/12(v.52)

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar09.3008.4506.3006.3006.3008.0008.30
    Stänger17.3017.3021.3021.3019.3017.3015.30
  • Öppettider Friskcenter 1/1-7/1(v.1)

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    ÖppnarSTÄNGT06.3006.3006.3006.3009.3009.00
    Stänger21.3021.3021.3019.3017.3020.30
      facebook