Spinning

FriskisSvettis_17_spinning

I Spinning har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket du önskar. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Spinning finns på flera nivåer. Gemensamt är att ledaren, musiken och stämningen i gruppen peppar, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Du bestämmer belastningen, motståndet själv.


 

Spinning är skonsamt för leder och muskler och träningen är enkel, samtidigt som du kan träna och utmana din kondition för fullt. Du stärker muskulaturen i lår och vader och med rätt teknik tränar du också övriga muskler.
Åldersgräns 13 år. Alla spinningpass förbokas!

Spurt 

Spurt är spinningpasset som börjar med en distansdel och avslutas med intervaller. Utmärkande för passet är musikkänsla, variation och träningsglädje. Spurt passar dig som gillar när det händer mycket under spinningpasset. Spurt är ett Limited editon-pass 2016.

Spin+tid
Passets längd kan variera och siffran anger passets längd i minuter(t.ex Spin 35, Spin 55). Ledaren tar dig genom ett varierat landskap där du bestämmer nivån.

Intervall
Syftet med intervall är att på ett kul och effektivt sätt träna sin kondition, precis som vi tänker på alla våra spinningpass. Här blir nivån dock lite högre och effektivare. Skillnaden är formen, vi väljer att jobba med intervaller där tufft arbete varvas med kortare återhämtningar. Intervallpass finns i tre olika varianter – Pyramid(55 min), Korta intervaller(55 min) och Långa intervaller (55 min).

Högre tempo och mer driv. Passar dig som är van att träna, har en bra kondition och gillar att utmana dig själv lite.

Soft

Skonsam och effektiv konditionsträning på en lugnare nivå. Passet kan vara behagligt, ansträngande eller riktigt tufft beroende på hur mycket du vill trycka på. Passet är ca 45-50 min.

 

  • Ordinarie Öppettider Friskcenter

    MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.3006.3006.3006.3006.3008.0009.00
    Stänger21.3021.3021.3021.3019.3017.3020.30
      facebook